Magazin on-line

Discutii libere, pe teme de pescuit la crap.
Puteti purta orice fel de polemici in limitele unui limbaj civilizat.
Sunt permise orice subiecte legate de pescuitul crapului.
Vor fi sterse anunturile agresive sau obscene.

Moderatori: PIRVU RICHARD, maiden, tudor oprescu, Tilea Gabriel, mihai florescu, ticu, danr

Autor Mesaj

Mesajde Jiji » 30 Ian 2011 12:24

Buna ziua.
Am si eu o problema si in acelasi timp niste intrebari.Acum o saptamana si ceva am cumparat de la un magazin on-line o lanseta spod(carp expert).Neputand sa o verific la primire,decat dupa ce am platit-o,am constatat ca lanseta are ceramica sparta la doua inele si primului element ii lipseste o bucatica de material la imbinare.Am sunat la sediul firmei respective si mi s-a spus ca mi se va inlocui batul,de indata ce vine marfa,adica joi-vineri.Am sunat joi si mi s-a spus ca nu a venit inca marfa ,dar vineri ajunge sigur si ca ma vor suna.Am primit telefon asa cum ati primit si voi [-x .I-am sunat eu in schimb,pe ambele telefoane ale lor si nici nu au raspuns.
Imi puteti spune ce este de facut?Ce as putea face ,in cazul in care nu mi se va rezolva problema pe cale amiabila?
Nu voi da numele magazinului ,decat miercuri,data la care mi-au spus ei ,initial ,ca va ajunge spodul.Dar pot sa va spun ca este un magazin ,oarecum, cunoscut.
Astept sfaturi.
Numai bine.
"A ajunge prea sus" e inceputul decaderii...
Avatar utilizator
Jiji
junior member
 
Mesaje: 56
Membru din: 07 Ian 2011 17:29
Localitate: Bacau

Mesajde Marius_bn » 30 Ian 2011 17:39

Salut,

Ai o lege care te protejeaza si conform careia poti returna produsul in termen de 10 zile, chiar fara invocarea unui motiv anume. Este vorba de Ordonanta 130/2000 privind contractele la distanta (vezi art. 7).

Eu zic sa returnezi produsul si sa-ti recuperezi banii iar daca cumva magazinul nu iti acepta acest lucru depune o sesizare la OPC.
Pe viitor ... majoritatea companiilor de curierat permit desfacea coletului pentru verificare inaintea efectuarii platii, daca acest lucru se cere in prealabil. Un magazin virtual, indiferent de statura acestuia, pentru a castiga un client trebuie sa accepte aceasta solicitare din partea lui.
Avatar utilizator
Marius_bn
veteran
 
Mesaje: 559
Membru din: 02 Dec 2005 07:01
Localitate: Baia Mare

Mesajde Jiji » 30 Ian 2011 21:23

Da,dar vedeti dvs.Eu i-am sunat imediat inapoi cand am vazut defectul batului, si mi-au zis ca nu mai au pe stoc,ultimul trimitandu-mi-l mie.Si asta este adevarat,ca am intrat pe site-ul lor si am vazut si eu asta.I-am sunt saptamana trecuta si au zis ca joi-vineri primesc marfa,si luni-marti imi vor trimite alt bat.Acum ,cred ca cele 10 zile au cam trecut de la data livrarii spodului defect.
Ce pot face acum,este sa mai astept pana luni-marti.Cu toate ca eu i-am sunat si joi,si vineri.Doar joi mi-au raspuns la telefon si mi-au zis ca vineri vine marfa,si vineri nu au mai raspuns la telefon.Ciudat.
"A ajunge prea sus" e inceputul decaderii...
Avatar utilizator
Jiji
junior member
 
Mesaje: 56
Membru din: 07 Ian 2011 17:29
Localitate: Bacau

Mesajde Marius_bn » 31 Ian 2011 07:58

Ordonanta se refera la 10 zile lucratoare, adica 2 saptamani. E posibil sa fie vorba si de un incident izolat sau vina transportatorului, nu cred ca vreun magazin virtual si-ar pune in joc reputatia pentru un spod. Sau cine stie ... Necazul apare atunci cand se da vina pe transportator si care avand documentul de expeditie semnat de primire, spune game over sau nu mai spune nimic. Aici, din pacate, nu cunosc vreo lege care sa ne protejeze. Am muscat-o si eu, de vreo cateva ori dar in relatii cu persoane fizice.
Avatar utilizator
Marius_bn
veteran
 
Mesaje: 559
Membru din: 02 Dec 2005 07:01
Localitate: Baia Mare

Mesajde Jiji » 31 Ian 2011 10:26

In mare masura,si eu cred ca e vina transportatorului.Dar si distribuitorul ar trebui sa fie mai atent la ambalarea produsului.Eu am primit lanseta intr-un carton.Normal ar fi fost sa fie ambalata intr-un tub(teava) de pvc.
"A ajunge prea sus" e inceputul decaderii...
Avatar utilizator
Jiji
junior member
 
Mesaje: 56
Membru din: 07 Ian 2011 17:29
Localitate: Bacau

Mesajde danr » 01 Feb 2011 10:24

jiji tu ai optat pentru o rezolvare amibaila, inlocuirea produsului, caz in care este la latitudinea ta pana cand astepti sa ti se inlocuiasca

poti opta oricand pentru returul banilor pe ordonanta respectiva, atentie insa ca termenul pentru returul banilor este de maxim 30 de zile si se returneaza banii mai putin taxele de transport

oricum dupa parerea mea tu esti in alta situatie si nu in situatia explicata de marius bn ( ordonanta cu returnarea fara motiv ) intrucat tu ai returnat un produs primit deteriorat ca atare ar trebui sa ti se inlocuiasca pe cheltuiala magazinului sau sa ti returneze banii integral
cel putin noi asa procedam la TotalFishing

trebuia insa sa verifici lanseta imediat dupa plata banilor si sa sesizezi imediat aspectul astfel incat sa fie reponsabilizata firma de curierat
in mod normal se desface coletul imediat dupa plata banilor si daca apar deteriorari de la transport se face proces verbal cu reprezentantul firmei de curierat pentru produsul deteriorat
este singura modalitate in care firma de curierat este responsabilizata pentru ce se intampla

marius bn aspectul cu desfacerea coletului inainte de plata nu este practic, toate firmele de curierat raspund contractual pentru integritatea coletului si agentii nu au voie sa desfaca si sa scotoceasca prin colete inainte de a le preda la destinatar si incasa banii
daca s-ar permite agentilor sa le desfaca fara sa le predea ar fi haos prin colete

singura modalitate si legala si ok este verificarea produselor imediat dupa receptionare/plata si in cazul in care exista produse deteriorate se intocmeste proces verbal cu firma de curierat pentru deteriorare la transport
comerciantul va primi inapoi produsele deteriorate, le va inlocui gratuit clientului si va fi despagubit de firma de curierat pentru deteriorare
asa cum am spus cel putin noi la TotalFishing asa procedam
danr
Site Admin
 
Mesaje: 1075
Membru din: 10 Mar 2003 17:09

Mesajde Marius_bn » 01 Feb 2011 11:30

@danr

Felul cum procedezi, prin magazinul tau, este foarte corect si transparent. Asa ar trebui sa procedeze toata magazinele, fie ele virtuale ori fizice.

In alta ordine de idei, transportatorul nu are dreptul de a deschide coletul decat in prezenta destinatarului, altfel s-ar incalca secretul corespondentei prevazut si aparat de Constitutia Romaniei. Nici obligatia de a prezenta produsele inaintea expedierii lor, in cazul persoanelor fizice, nu este legala tocmai din cauza aceluiasi motiv.
Consider totusi ca optiunea de a verifica starea produsului inaintea efectuarii platii ramane un mare avantaj pentru toate partile implicate. Ar fi cel mai usor mod de responsabilizare a companiilor de curierat deoarece ar avea mai multa grija la manipularea coletelor stiind ca acestea vor fi verificate inaintea semnarii de primire a AWB-ului.

E o modalitate care nu ar trebui sa deranjeze pe nimeni. Eu, ca magazin, daca stiu in ce stare trimit un produs catre beneficiar, de ce sa nu-l protejez astfel incat sa evit procese verbale, drumuri si retururi de marfa ? Trebuie inteles faptul ca ne protejam bunurile de serviciile de curierat din tara noastra, proaste de altfel si cu putine metode de protectie pentru client. Daca vreti sa va ingroziti, dati cautare in google "probleme fan courier".
Avatar utilizator
Marius_bn
veteran
 
Mesaje: 559
Membru din: 02 Dec 2005 07:01
Localitate: Baia Mare

Mesajde florioro » 01 Feb 2011 12:35

Marius_bn scrie: Consider totusi ca optiunea de a verifica starea produsului inaintea efectuarii platii ramane un mare avantaj pentru toate partile implicate. Ar fi cel mai usor mod de responsabilizare a companiilor de curierat deoarece ar avea mai multa grija la manipularea coletelor stiind ca acestea vor fi verificate inaintea semnarii de primire a AWB-ului.

Acest lucru nu v-a responsabiliza in nici un fel firma de curierat, atata timp cat nu platesti asigurarea transportului catre ei, nu vor avea nici cea mai mica responsabilitate.

Sa spunem ca trimiti produsele in buna stare si in urma transportului se deterioreaza, de ce sa fie raspunderea curierului daca nu el a impachetat produsele si nici macar nu a verificat integritatea acestora in momentul in care a ridicat coletul? Cum poti dovedi ca de fapt nu tu ai introdus un produs deteriorat si acum vrei sa-ti scoti "parleala" pe spatele lor?

Din pacate multi incearca sa scape aruncand "pisica" in gradina altuia pentru a iesi basma curata. Ca magazin online trebuie sa fii pregatit oricand la anumite probleme care pot aparea in urma transportului si pentru a-ti pastra credibilitatea in continuare trebuie sa solutionezi fara prea multe comentarii problemele aparute.

Singura solutie este ca cei care au probleme in urma unor comenzi la anumite magazine online sa le semnaleze ca ceilalti sa stie despre seriozitatea acestora si in modul acesta este posibil ca numai magazinele serioase sa ramana pe piata.
Totul pentru crap
www.crap.com.ro
Avatar utilizator
florioro
veteran
 
Mesaje: 662
Membru din: 14 Apr 2005 07:47

Mesajde Marius_bn » 01 Feb 2011 13:22

Florin,

Bifarea pe AWB a casutei "Permite verificarea coletului" nu este conditionata de trimiterea produsului cu valoare declarata.
Am sunat de curiozitate la: Fan Courier - ei nu mai accepta astfel de expeditii, Cargus - la fel, Urgent Courier - accepta bucurosi fara taxe suplimentare fata de o expediere normala. Mai este si Posta Atlassib care permite verificarea coletului chiar daca nu s-a solicitat anterior acest lucru.

Sunt insa de acord cu tine ca trierea magazinelor virtuale se va face in baza feedback-ului venit de la client. Spor la treaba !

P.S. Schimba-ti avatarul ala, ca-mi trezeste amintiri. Mama lor de mulinete...
Avatar utilizator
Marius_bn
veteran
 
Mesaje: 559
Membru din: 02 Dec 2005 07:01
Localitate: Baia Mare

Mesajde danr » 01 Feb 2011 13:56

Acest lucru nu v-a responsabiliza in nici un fel firma de curierat, atata timp cat nu platesti asigurarea transportului catre ei, nu vor avea nici cea mai mica responsabilitate.


daca nu le asiguri asa este
noi le asiguram, si ca sa beneficiem de asigurare trebuie sa se constate la livrare deteriorarea la transport
danr
Site Admin
 
Mesaje: 1075
Membru din: 10 Mar 2003 17:09


Următorul

Înapoi la Discutii generale

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

cron