cum se apreciaza calitatea unei barcute ?
Moderatori: mihai florescu, ticu, danr, PIRVU RICHARD, maiden, tudor oprescu, Tilea Gabriel
cum se apreciaza calitatea unei barcute ?
As dori sa aflu care sunt elementele care dau calitate unei barcute de plantat, din punct de vedere constructiv, in special pentru cele mai ieftine [daca 16 mil. se poate numi ieftin prt. o barca cu o cupa].
Practic, ce trebuie urmarit cand alegem un model de barcuta din cele construite de meseriasii locali.
Eu am facut o alegere si ma intreb daca nu cumva nu am fost suficient de informat.
Punctual,
- reprezinta un dezavantaj major daca coca este produsa loco de meseriasul respectiv si nu este de serie [de firma]?
- este mai buna fibra sau este suficient de rezistent ABS?
- este important ca barca sa aiba o capacitate mai mare de transport, sa zicem 1 kg boabe, in ideea ca optezi pentru transport nada umeda?
- cum trebuie montate [fixate] partile componente ptr. ca barca sa fie fiabila in timp?
- este adevat ca la barcile de magazin partile electronice sunt in asa hal de "integrate" incat, daca se strica ceva, te costa o gramada sa o repari?
- care sunt facilitatile pentru care trebuie sa optezi, in mod obligatoriu, chiar si la o barca simpla cu o cupa, pentru ca aceasta sa faca toate operatiile necesare [nu am luat in discutie sonarul]?
- este posibil ca bascularea nadei sa se faca progresiv astfel incat sa utilizezi barcuta si pentru nadire?
Eu mai am intrebari si sunt gata sa impartasesc din experienta cu barca pe care am comandat-o, poate cei care se pregatesc sa faca acest pas vor sti exact ce sa solicite mesterilor locali.
Practic, ce trebuie urmarit cand alegem un model de barcuta din cele construite de meseriasii locali.
Eu am facut o alegere si ma intreb daca nu cumva nu am fost suficient de informat.
Punctual,
- reprezinta un dezavantaj major daca coca este produsa loco de meseriasul respectiv si nu este de serie [de firma]?
- este mai buna fibra sau este suficient de rezistent ABS?
- este important ca barca sa aiba o capacitate mai mare de transport, sa zicem 1 kg boabe, in ideea ca optezi pentru transport nada umeda?
- cum trebuie montate [fixate] partile componente ptr. ca barca sa fie fiabila in timp?
- este adevat ca la barcile de magazin partile electronice sunt in asa hal de "integrate" incat, daca se strica ceva, te costa o gramada sa o repari?
- care sunt facilitatile pentru care trebuie sa optezi, in mod obligatoriu, chiar si la o barca simpla cu o cupa, pentru ca aceasta sa faca toate operatiile necesare [nu am luat in discutie sonarul]?
- este posibil ca bascularea nadei sa se faca progresiv astfel incat sa utilizezi barcuta si pentru nadire?
Eu mai am intrebari si sunt gata sa impartasesc din experienta cu barca pe care am comandat-o, poate cei care se pregatesc sa faca acest pas vor sti exact ce sa solicite mesterilor locali.
Barcutele industriale, ca si cele artizanale, dar facute ca lumea, nu mai au variatoare de turatie, etc facute cu componente discrete. Cam la toate astea, indiferent ca-s cu motoare clasice cu perii sau brushless, regulatoarele sunt monobloc. In caz de defectare, se inlocuiesc cu totul, la fel servomecanismele sau blocul receptor al radiocomenzii. Nu-s exagerat de scumpe, un regulator performant e 50-100, max 150 RON.
Carcasa de fibra are avantajul ca e mai greu de spart, cele din ABS sunt pacatoase la socuri si chiar la inghet.
Sisteme de nadire progresiva face Marcel Zgardea, cauta-l pe undeva p-aci pe forum, dar e destul de complicata, nu stiu sigur daca merita efortul. Pana la urma urmelor, daca deschizi brusc cuva si apa are 2 m adancime, oricum nada se imprastie mai mult decat ti-ai dori.
facilitati de luat in calcul, pe langa stanga-dreapta:
1. mers inapoi ( daca ai intrat cu ea intr-un palc de ierburi, fara asta faci baie sa recuperezi barcuta)
2. cuvarea s-o poti face atat cu motoarele oprite, cat si in mars.( asa poti face oarecum "nadire progresiva")
3. Eliberarea monturii s-o poti face independent de golirea cuvei.
4. Schimbarea/reincarcarea acumulatorilor sa se poata face usor "la locul faptei".
5. Lumini de noapte
Carcasa de fibra are avantajul ca e mai greu de spart, cele din ABS sunt pacatoase la socuri si chiar la inghet.
Sisteme de nadire progresiva face Marcel Zgardea, cauta-l pe undeva p-aci pe forum, dar e destul de complicata, nu stiu sigur daca merita efortul. Pana la urma urmelor, daca deschizi brusc cuva si apa are 2 m adancime, oricum nada se imprastie mai mult decat ti-ai dori.

facilitati de luat in calcul, pe langa stanga-dreapta:
1. mers inapoi ( daca ai intrat cu ea intr-un palc de ierburi, fara asta faci baie sa recuperezi barcuta)
2. cuvarea s-o poti face atat cu motoarele oprite, cat si in mars.( asa poti face oarecum "nadire progresiva")
3. Eliberarea monturii s-o poti face independent de golirea cuvei.
4. Schimbarea/reincarcarea acumulatorilor sa se poata face usor "la locul faptei".
5. Lumini de noapte
Multi chemati, putini alesi...(Pestii!!!) :))
Multumesc pentru raspunsuri. Nu am inteles de ce este important sa poti elibera firul fara descarcarea nadei.
In orice caz, barcuta pe care am comandat-o se presupune ca are toate functiile de baza - inainte inapoi, lumini de noapte cu actionare din telecomanda, indicator nivelului bateriei pe barcuta si un tub pentru axul elicei care asigura protectie si frecare redusa. Am optat pentru o cupa fiindca m-am gandit ca nu am nevoie sa duc doua monturi pana cand mi-am dat seama ca daca as fi avut doua cupe puteam sa duc montura cu una si cu cealalta ceva nada in plus.
Am ales dintre producatorii autohtoni pe aceia care mi s-au parut ca aveau mai multa stabilitate pe piata, intrucat construiesc barcute de ceva timp.
Cu toate acestea, atunci cand am vazut barcuta "gata" brusc au aparut o serie de nedumeriri:
- finisajul era departe de unul de fabrica, suprafetele imerse nu erau suficient de netede;
- fixarea motorului si a partilor electrice parea sa fie facuta exclusiv prin lipire, motiv pentru care totul in interior parea foarte "artizanal";
- suportul acumulatorului era oarecum inclinat fata de axa barcutei, ceea ce creea impresia ca a fost montat ca sa echilibreze barca, ceea ce conduce la ideea ca barca nu are coca perfect simetrica, ceea ce ridica semne de intrebare asupra preciziei cu care a fost turnata [si tot asa] ... ceea ce ridica semne de intebare asupra limitelor tehnice si tehnologice ale contructorilor locali - poate cu exceptia celor care construiesc, in serie foarte mare, uzinele acelea de barci pe care nu vreau sa le denumesc sa nu fac reclama.
In conditiile in care nu toata lumea are posibilitatea sa cumpere o barca foarte scumpa [700 - 1000 Euro], sau pur si simplu nu considera util sa dea atatia bani pentru niste performante tehnice de care se pot lipsi, probabil ca mai exista o piata pentru barcute "mai ieftine", sa le zicem asa.
Pana la urma si avantajul unui constructor local se valotilizeaza in conditiile in care barcutele nu sunt suficient de fiabile si bine construite, astfel incat sa nu vii cu ele la reparat sau la modernizat la o saptamana dupa ce au iesit din garantie.
In concluzie, care sunt elementele, dpdv constructiv si tehnic, care trebuie sa ni le prezinte constructorul unei barcute ca sa ne convinga sa dam, spre exemplu, 16 mil pentru o barca cu o cupa?
In orice caz, barcuta pe care am comandat-o se presupune ca are toate functiile de baza - inainte inapoi, lumini de noapte cu actionare din telecomanda, indicator nivelului bateriei pe barcuta si un tub pentru axul elicei care asigura protectie si frecare redusa. Am optat pentru o cupa fiindca m-am gandit ca nu am nevoie sa duc doua monturi pana cand mi-am dat seama ca daca as fi avut doua cupe puteam sa duc montura cu una si cu cealalta ceva nada in plus.
Am ales dintre producatorii autohtoni pe aceia care mi s-au parut ca aveau mai multa stabilitate pe piata, intrucat construiesc barcute de ceva timp.
Cu toate acestea, atunci cand am vazut barcuta "gata" brusc au aparut o serie de nedumeriri:
- finisajul era departe de unul de fabrica, suprafetele imerse nu erau suficient de netede;
- fixarea motorului si a partilor electrice parea sa fie facuta exclusiv prin lipire, motiv pentru care totul in interior parea foarte "artizanal";
- suportul acumulatorului era oarecum inclinat fata de axa barcutei, ceea ce creea impresia ca a fost montat ca sa echilibreze barca, ceea ce conduce la ideea ca barca nu are coca perfect simetrica, ceea ce ridica semne de intrebare asupra preciziei cu care a fost turnata [si tot asa] ... ceea ce ridica semne de intebare asupra limitelor tehnice si tehnologice ale contructorilor locali - poate cu exceptia celor care construiesc, in serie foarte mare, uzinele acelea de barci pe care nu vreau sa le denumesc sa nu fac reclama.
In conditiile in care nu toata lumea are posibilitatea sa cumpere o barca foarte scumpa [700 - 1000 Euro], sau pur si simplu nu considera util sa dea atatia bani pentru niste performante tehnice de care se pot lipsi, probabil ca mai exista o piata pentru barcute "mai ieftine", sa le zicem asa.
Pana la urma si avantajul unui constructor local se valotilizeaza in conditiile in care barcutele nu sunt suficient de fiabile si bine construite, astfel incat sa nu vii cu ele la reparat sau la modernizat la o saptamana dupa ce au iesit din garantie.
In concluzie, care sunt elementele, dpdv constructiv si tehnic, care trebuie sa ni le prezinte constructorul unei barcute ca sa ne convinga sa dam, spre exemplu, 16 mil pentru o barca cu o cupa?
Un exemplu: golesc o cuva, si trebuie sa intind firul, sa scot "burta". Mai fac 1-2m, eliberez montura si recuperez un pic, cat sa am carligul exact pe nada. Altfel cade in alta parte.liviu68 scrie:. Nu am inteles de ce este important sa poti elibera firul fara descarcarea nadei.
Daca ai doua cuve, cu atat mai important e sa poti intinde firul al doilea inainte de a-l elibera. Un fir intins insa va trage montura catre tine, in timp ce nada pica vertical. De unde necesitatea ( pentru mine, cel putin) sa le poti elibera independent.
Parere personala: ca sa vanda barca cu 450 de euro, pe constructor l-a costat cel mult 300. Ori cu banii astia nu poti face o barca cat de cat performanta, numai componentele te costa mai mult in Romania. Pe mine m-au costat vreo 600 si nu pun munca. Ma rog, aici intra si sonarul.
Multi chemati, putini alesi...(Pestii!!!) :))
ce pot sa-ti spun despre ORCA e ca olandezi au testato un an inainte de a o scoate pe piata,pretul ei este intre 430-450 euro,depinde de magazin,si daca vrei sa o comanzi in tara mi se pare ca o au cei de la totalfhish in rest mai multe amanunte o sa-ti dau dupa data de 23 martie dupa ce o sa-i fac proba .salutari si fire intinse.
-
- junior member
- Mesaje: 44
- Membru din: 11 Dec 2006 19:56
- Localitate: CRAIOVA
Orca e o .....jucarie;In afara faptului ca e compacta,foarte rezistenta si usoara nu prea are nici o treba cu pescuitul plantat la crap...nu vorbesc aiurea,chiar am avut posibilitatea sa o testez in paralel cu o barcuta facuta de un tip din oltenita(daca imi amintesc bine-15 mil) si a pierdut rau de tot.Se manevreaza mult mai greu,inainteaza mult mai incet,e mai usoara si deci are mult mai putina stabilitate pe valuri,are o singura cuva si termina acumulatorul mai repede.Asta e ce am observat eu...
Cred ca nu am fost explicit, nu ma interesa daca Orca este mai buna sau mai stiu eu ce alt model. Am urmarit topicurile ceva timp si m-am lamurit ca pot exista si alte optiuni mai bune la banii astia.
Eu am comandat barcuta, am vazut-o terminata si nu mi-au placut anumite aspecte, motiv pentru care am dat-o retur ca sa o faca bine.
Dar, ca sa nu exagerez eu, sau ca sa nu ma duca cu "presu" constructorul , mai cer cateva opinii de la cei care au experienta, au construit o barcuta sau cunosc foarte bine cum trebuie sa fie construita.
Cu exceptia unui defect care nu suporta discutii si care era foarte evident, in rest poate barcuta pe care am vazut-o era foarte bine facuta si nu mi-am dat seama eu.
De aceea va intreb:
- este normal sa aiba carena anumite deformari din turnare<
- cantitatea mare de adeziv turnata peste tot confera calitate montajului<
- este normal ca motorul sa fie lipit cumva de carena sau trebuie sa aiba un suport cumva<
- sunt destul de multi producatori autohtoni care construiesc modele avand caracteristici asemanatoare, atunci cum ne dam seama care barcute sunt bune si care nu, care dintre constructori face treaba buna si care da rasol.
Eu sunt convins ca pana la urma barcuta mea o sa iasa bine, mai ales daca ma ajutati sa inteleg ce si cum, fiindca nu o sa o accept daca nu e suficient de buna. Dar pentru cei care se vor hotari sa comande o barcuta, la un constructor local, este importat sa stie cum sa aleaga intre un producator sau altul si cum sa-si dea seama daca barca pa care o platesc e bine facuta sau e varza.
Eu am comandat barcuta, am vazut-o terminata si nu mi-au placut anumite aspecte, motiv pentru care am dat-o retur ca sa o faca bine.
Dar, ca sa nu exagerez eu, sau ca sa nu ma duca cu "presu" constructorul , mai cer cateva opinii de la cei care au experienta, au construit o barcuta sau cunosc foarte bine cum trebuie sa fie construita.
Cu exceptia unui defect care nu suporta discutii si care era foarte evident, in rest poate barcuta pe care am vazut-o era foarte bine facuta si nu mi-am dat seama eu.
De aceea va intreb:
- este normal sa aiba carena anumite deformari din turnare<
- cantitatea mare de adeziv turnata peste tot confera calitate montajului<
- este normal ca motorul sa fie lipit cumva de carena sau trebuie sa aiba un suport cumva<
- sunt destul de multi producatori autohtoni care construiesc modele avand caracteristici asemanatoare, atunci cum ne dam seama care barcute sunt bune si care nu, care dintre constructori face treaba buna si care da rasol.
Eu sunt convins ca pana la urma barcuta mea o sa iasa bine, mai ales daca ma ajutati sa inteleg ce si cum, fiindca nu o sa o accept daca nu e suficient de buna. Dar pentru cei care se vor hotari sa comande o barcuta, la un constructor local, este importat sa stie cum sa aleaga intre un producator sau altul si cum sa-si dea seama daca barca pa care o platesc e bine facuta sau e varza.