Totusi ceva nu inteleg. Ori le
exploatezi inadecvat ori sunt intr-adevar proaste. Adica ma mira ca au cedat toate trei in acelasi loc. Daca era doar una spuneam ca a fost urmare folosirii cu piulita slabita. Dar daca la toate a aparut acelasi fenomen ori este materialul (plastic) prea slab, ori filetul are pasul prea mare (si permite autodesfiletarea), ori tragi de ele peste forta maxima la care au fost proiectate sa reziste.
Asta cu forta maxima a unei mulinete - e o nemultumire mai veche a mea - stiu ca in unele tari apare inscriptionata pe cutia mulinetei. In acest caz nu pui fir capabil sa reziste la mai mult pentru ca ceva tot va ceda (si daca nu cedeaza firul ... reparatia e mai scumpa).
Spuneai ca le folosesti la somn. Daca ai pus pe ele un fir mai rezistent incearca totusi sa lucrezi mai mult din varga fara a forta prea mult mulineta.
Cum iarna e lunga si ai timp sa cauti - eventual sa incerci o reparatie pe cont propriu - uite ca mai schitez o varianta de reparatie (care evita utilajele greu de gasit insa poate da rezultate mai bune decit cea cu tabla introdusa fortat

)
Probabil se pot repara ... insa iti trebuie un meserias bun. Chiar si asa ramine riscul de a dezechilibra rotorul.
Insa cu un set de pile se poate largi gaura astfel incit sa inacapa in ea o bucsa din metal. Cred ca intii trebuie sa realizezi bucsa, apoi pilesti pina aduci la dimensiune.
Bucsa o realizezi din tabla (cred ca ideal ar fi tabla de alama nu de otel). Pentru a realiza bucsa iei o bara de otel (de acelasi diametru cu axul) caraeia ii pilesti suprafetele plane identice cu ale axului. Acesta va fi "matrita" pe care deformezi tabla pina obtii forma dorita.
Pasul cel mai greu este sa gasesti un adeziv (eu cam toti adezivii pe care-i stiu lipesc metal, sticla etc ... insa nu orice fel de plastic).
Bucsa trebuie sa intre in locas ceva mai greu, insa axul trebuie sa intre in busa cu joc cit mai mic dar fara a fi necesar sa-l fortezi.
Ramine insa problema adezivului...
