Hobaia 6-10 iunie – Cupa Cupelor 2007

Ca pentru orice pescar la crap impatimit, participarea la concursuri este incoronarea acestui hobby: curiozitatea de a pune in practica retetele testate sau aflate de la cei mai experimentati, dovada priceperii si a cunoasterii trucurilor care iti aduc pestele pe salteaua de primire, capacitatea de a schimba tactica in functie de conditiile de pe fiecare balta si fiecare stand, si, de ce nu, dorinta fireasca de a obtine glorie…

Hobaia 6-10 iunie - Cupa Cupelor 2007

Asa ca m-am inscris cu Denis la Cupa Cupelor-Hobaia 6-10 Iunie 2007. Cu 2 saptamani inainte de concurs ne hotaram sa ne facem boiliesurile: cumparam 10 kg de mix red hering si 10 kg de squid&octopus de la Solar (mixul meu preferat ), plus aromele si atractii necesari tot de la Solar. Vom merge pe solubile de 20 “stropite” cu aroma de fructe de padure….combinatie “mortala” pt. crap si pe porumb preparat cu aroma de pruna si miere pentru amur (cteno).
Muncim ca sclavii cateva ore bune si ne ies 28 kg de boiliesuri. In 14 zile cat mai era pana la concurs, aveau timp berechet sa se usuce bine. Porumbul ne-am inteles sa-l pregatim cu 3-4 zile inainte de concurs sa aiba timp sa fermenteze.
Vine si ziua de 6 Iunie….la ora 5.30 dimineata aveam masina incarcata cu tot echipamentul, ma intalnesc cu Denis de la P-ta. Romana si… la drum. Ajungem ca nebunii primii pe balta…si nu era nici 8. Abia in jumatate de ora au inceput sa apara organizatorii si primii concurenti.

La tragerea standurilor ma aud strigat de Andrei Vladeanu de la APCR, asociatia organizatoare a concursului ….bag mana in urna si trag “lozul”…sortii au decis: Sector B stand 15. Cunoscand Hobaia, imi dau seama ca pe sectorul B, zona unde aveam standul, nu prea “tine” romanesc ci amur mult, deci porumbul o sa faca “legea” in zona noastra.

Ajungem pe la 10.15 in stand si incepem camparea , cam in jumatate de ora ne campam si incepem sa sondam apa cu markerele. Planul de bataie pe care il avem la acest moment este ca Denis sa pescuiasca la solubile dupa romanesc cu 2 lansete si eu la porumb dupa amur. Denis gaseste un prag pe la 80 de metri, pe apa de 4 metri si se opreste din sondat si eu gasesc o fasie de fund mai lutos pe la 50 de metri pe apa de 2,5 metri. Se da startul la ora 12 si incepem sa nadim: Denis cu solubile si eu cu porumb si bulgari de nada, dupa care aruncam lansetele (participam cu echipamentul meu : lansete Century NCS de 3,96m cu 3,5 lbs., mulinete BBRLC, fir shimano technium de 0,28, plumbi si momitoare de la Carp sistem in-line, monturi pe fir textile camasuit de la Kriston, si carlige korda, wild gape nr 4 ).

In dreapta noastra, pe standul 14, erau Daniel Dumitrescu si Bebe Moise care, la editia trecuta, castigasera sectorul. In stanga noastra la stand 16, Cristi Maier din Ploiesti. Eram incadrati de pescari foarte buni, rutinati in concursuri…aveam de “tras” intre ei. Pana pe la ora 19 nu am avut nici-o trasatura. Daniel cu Bebe punctasera la nici 3 ore de la start. Venisera “chititi” pe amur, noi venisem pregatiti mai mult pentru romanesc si acum speram ca porumbul pregatit cu aroma de pruna sa “mearga” la amur….
Cunoscandu-i pe Daniel si pe Bebe, imi permit sa intru la ei in stand sa vad la ce-l “rup” pe amur: porumb inmuiat cu “mirodenii” numai de ei stiute, uscat dupa aceea, groundbait pe momitoare, monturi pe fire textile camasuite si pe rig cate 2-3 boabe de porumb si biluta de expandat la mijloc, iar monturile bagate in pungi PVA cu o mana de boabe de porumb.

Ma intorc in stand si ma sfatuiesc cu Denis….era clar: porumbul nostru cu aroma de pruna nu prea avea “priza” la amur si cum romanescul era mai mult in sectorul C (spre coada baltii, in agatatura) boiliesurile noastre erau egal cu ZERO in zona in care ne aruncasera sortii. Ora 19.45: am o trasatura la porumb, intep si bag in sac un amur de vreo 3,5 kg. Trecusera aproape 8 ore de la start si aveam DOAR un peste punctabil….

Ma gandeam ce naiba sa fac sa prindem, caci era clar ca socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ…. Trebuie sa schimbam planul de atac si ma hotaresc rapid: ma urc in masina si plec la moara din comuna sa cumpar porumb, spartura de porumb, malai si tarata de grau. Pe la ora 22 eram inapoi in stand. Ne apucam sa fierbem porumb, simplu fara arome.( vroiam sa merg pe “totul natural”…asa cum se pescuia odata…), fac o mamaliga mai moale pt bulgarii de nada si pt momitoare si o intaresc cu tarata de grau, spartura de porumb, pesmet si un pic de lapte praf . Pe la ora 2 din noapte suntem gata, punem porumb pe toate lansetele, cate 3 boabe decojite cu biluta expandata intre, le lansam pe patul meu de porumb si asteptam ora 9 dimineata cand aveam voie sa nadim. Vine si momentul la care putem sa improspatam patul de nada si o facem cu bulgarii deja pregatiti si cateva rachete cu porumb.

Daniel cu Bebe prinsesera mai toata noaptea, aveau peste 70 kg la cantar. Pe la ora 13 au inceput sa ne intre si noua pestii pe pat, nu mari dar punctabili: intre 2 si 3,5 kg. Eram bucuros caci strategia mea cu porumbul fara “mirodenii” incepuse sa dea roade iar la cantarul de la ora 19 aveam deja 39 de kg. Intrebandu-i pe arbitrii cum stau celelalte echipe pe toate sectoarele am aflat ca multe echipe prinsesera slab pentru ca in mare parte venisera pregatiti pentru romanesc, care inca era la “bataie” si nu prea “punea botul” si numai echipele care au mizat pe amur de-la inceput prinsesera binisor.

Pe la ora 20 vantul a inceput sa bata din stanga noastra cu putere, aducandu-ne speranta ca pestele va migra spre noi din capatul baltii. Cum aveam voie sa nadim pana la ora 21, punem spodurile la munca si dam cateva zeci de rachete cu porumb si bulgari de nada pe o arie mai raspandita. Cum terminam de nadit ne facem ceva de mancare, apoi luam cu noi 2 sticle de vin si ne ducem in standul lui Daniel si Bebe sa ciocnim cate un pahar cu prietenii nostrii. Stateau bine la cantar, erau pe primul loc pe sector, locul 4 la general si prindeau constant.

Deodata statia ma alarmeaza, alerg in stand si intep. Il simt la mana ca este ceva mai mare….dupa cateva minute, ajutat de Denis la mincioc punem pe saltea un amur lung de aprox. 1 metru pe care, de curiozitate, il cantaresc: 8, 200 kg .Pana la cantarul de dimineata pierduse din greutate, nea Cici l-a scris in foaia de arbitraj : 7,620 kg ( nu va mirati de asta, pestii in sacii de pastrare pierd rapid din greutate, “vomitand” cam tot ce au in stomac ).

Pe la ora 12 ma bag in cort sa dorm caci statusem mai toata noaptea cu “ochii in bambine”. Nu cred ca am dormit 2 ore cand il aud pe Dennis : ” Moshare, scoala tati ca e jale”; incepusera sa intre “castravetii” pe pat … ies buimac din cort si ma reped spre lansete: aveam 3 trasaturi simultane. Ii intepam, in cateva minute ii bagam in saci, schimbam momeala si lansam . Ca sa nu-i speriem cu “pleoscaitul” momitoarelor , lansam cu 15-20 de metri mai departe de pat si mulinam pana la semnele puse pe nailon. In cateva minute tragea iar….Au stat pe pat pana pe la ora 18….ne “scosesem” in 4 ore. Aveam in saci 21 de bucati intre 2 si 7 kg, dintre care si 3 romanesti, iar cantarul de dimineata ne-a confirmat reusita cu 114 kg – este sambata ora 10 si mai erau fix 24 de ore pana la final.
Pe la ora 12 incepe o adevarata furtuna cu grindina, fulgere, un vant napraznic si valuri ca la mare…. Intru in cort, tin de el si ma rog la Bunul Dumnezeu sa nu ni-l ia vantul pe sus. Deodata, statia ma avertizeaza ca am trasatura; ies din cort si ma reped sa-l intep….Denis striga la mine : ” Moshare, esti nebun frate? Dupa ce ca ai tija in picior, (o “amintire” nu tocmai placuta de la o partida de pescuit unde, de pe balta am plecat direct la spital cu tibia stanga rupta in 2 locuri ) mai stai si cu lanseta in mana pe fulgerele astea”… M-am facut ca nu-l aud si am continuat drill-ul …. eram la concurs si nu-mi permiteam sa pierd un peste la cantar. Furtuna a tinut cam 2 ore si apoi a mai plouat inca vreo 2 cu vant foarte puternic. Nadim (cu tot porumbul care ne ramasese, vreo 6-7 kg, era ultima seara de concurs si nu ne mai era teama ca, in caz ca nu ne mai intra “castravetii” pe patul de nada, il stricam ) pe la ora 20 si stam in “stand-by” destul de multa vreme pentru ca abia pe la ora 3, “castravetii” sa revina pe patul de nada. Am mai luat inca 10-11 bucati pana la ora 8 cand au venit arbitrii la cantar, iar pana la terminarea concursului am mai luat un romanesc si 3 amuri.

Dupa ora 10, sfarsitul concursului, vine nea Cici , arbitrul de sector, ii cantarim, ii eliberam si calculam impreuna kg prinse : 129,800 kg la total. Pentru primul meu concurs la Hobaia, eram multumit. Asta insemna locul 7 pe sector din 22 de echipe si locul 18 la general, din 64 de echipe. Daniel si Bebe castigasera si de data asta sectorul cu…450 kg . Venisera pregatiti special pentru amur si castigasera…. Ne strangem echipamentul si plecam la masa festiva oferita de organizatori si sa asistam la premierea castigatorilor , asa cum este fair-play…

In ultima seara de concurs, la un sprit de vara, Daniel mi-a spus cum pregateste porumbul “prinzator” pentru amur. La urmatorul concurs pe Hobaia am sa incerc si reteta lui…

A fost un concurs reusit. Pe sectorul nostru sa prins peste 2 tone de peste…iar la general peste 8 tone…..